חלק ג' – מיקס ומאסטרינג

החלק 'מיקס ומאסטרינג' מורכב משני חלקים שונים אשר נועדו לספק לקורא כלים שיעזרו לו/ה לשפר את איכות התוצרים הסופיים שלו/שלה בעזרת שלבים חשובים אלו של תהליך ההפקה.

חלק זה מיועד לאנשים בעלי ידע בסיסי בתחום הסאונד או לאלו שקראו את חלק א', 'יסודות בסאונד'.

חציו הראשון של חלק זה נקרא מעבדי צליל ואפקטים, ובו אנו לומדים להכיר לעומק את המכשירים השונים אשר ישמשו אותנו בתהליכי המיקס והמאסטרינג. יהיו אלו מעבדי הצליל – פילטרים ויחידות EQ, קומפרסורים ואקספנדרים, והאפקטים – מכשירי הדהוד (ריוורב), מכשירי השהיה (דיליי), קורוס, פלנג'ר, פייזר ועוד. תופעה נוספת אותה נסביר היא הדיסטורשן, בו אנו משתמשים לעתים כאפקט.

בחצי השני, שנקרא מיקס ומאסטרינג, נלמד על מהותם של תהליכים אלו וכיצד ניתן לשפר את איכות התוצרים הסופיים שלנו בעזרתם.

בין הנושאים הנלמדים:
מבוא למיקס; שלושת ממדי המיקס – אורך, רוחב ועומק; תכנון אסטרטגיית המיקס; הכנה למיקס; עוצמות המיקס ושעוני חיווי; פלאגינים 'מחממי צליל'; מיקסוס של ערוצי התופים – תוף הבס, תוף הסנייר, Hi-Hat ,Overheads ,Toms והקלטות חדר (תופים אקוסטיים בלבד), הגרופ של ערוצי התופים, אפקטים על ערוצי תופים, לופים מוכנים (Drum Loops); מיקסוס בסים; מיקסוס גיטרה אקוסטית וגיטרה חשמלית; מיקסוס ערוצי השירה; עיבוד צליל בשיטת Mid-Side; מיקסוס פסנתר אקוסטי; מיקסוס סינתיסייזרים; מיקסוס כלי קשת וכלי נשיפה; דחיסת ערוץ המאסטר (Master Bus Compression); סיכום ערוצי המיקס (Summing) – סיכום אנלוגי מול סיכום דיגיטאלי; מאסטרינג בסביבת המחשב.

PayPal Acceptance Mark

המדריך המקיף ללימודי סאונד - חלק ג' - מיקס ומאסטרינג
המדריך המקיף ללימודי סאונד - חלק ג' - מיקס ומאסטרינג